top of page

Waarom sterrenbeelden een must in jouw leven zouden moeten zijn

De één vind het maar onzin, al die sterrenbeelden die je proberen te vertellen hoe je bent, wat je het beste kunt doen en wat er in jouw leven gaat gebeuren. Je bepaalt tenslotte toch zelf wat er in je leven gebeurd en hoe je daarmee omgaat? De ander gelooft juist heilig in wat de stand van de sterren en de planeten te zeggen hebben. Sterrenbeelden bestaan toch niet voor niets?


In deze blog zal ik jou vertellen waarom ook jij de sterrenbeelden in jouw dagelijkse routine zou moeten opnemen.





De basis


Als allereerst moet je de basistheorieën over sterrenbeelden kennen om een mening te kunnen vormen of je nou wel of niet er in wil geloven. De meeste mensen denken namelijk gelijk dat sterrenbeelden je kunnen vertellen wat er iedere dag in jouw leven zal gebeuren of wat voor soort evenementen er zullen afspelen. Zij kunnen zogenaamd je gehele toekomst voorspellen en vertellen je wat je moet doen (wat natuurlijk totale bullshit zou zijn). Dit is dus ook een gedachte die je gelijk in de prullenbak kunt gooien.


De daadwerkelijke bedoeling van sterrenbeelden is om jezelf te leren begrijpen als mens. Door te kijken naar de stand van jouw planeten, begrijp je waarom je in bepaalde situaties op een bepaalde manier kan reageren. Het is nogal confronterend, maar je emoties en gedragingen worden duidelijker. Je zou je kunnen identificeren aan de hand van bepaalde karaktereigenschappen die het meest heersen in jouw sterrenbeeld. Is dit niet het geval? Dan zou dat later nog kunnen komen of ligt het aan de stand van jouw planeten. De bedoeling van sterrenbeelden is dus niet om je te vertellen wanneer jij jouw geliefde ontmoet of hoe hij/zij zal heten. Sterrenbeeld is niets meer dan een indicatie tot waarin jij je zou kunnen ontwikkelen, wie jij zou kunnen zijn, hoe je met bepaalde situaties omgaat en wat je zou kunnen doen om jezelf als persoon sterker neer te zetten.


Let er ook op dat de omgeving (referentiekader), cultuur en gelovigen waarin je bent opgegroeid ook invloed hebben gehad tot wie jij nu bent.


Ikzelf vond dat ik nooit paste in het sterrenbeeld leeuw. Vroeger durfde ik geen woord te zeggen, was leiderschap niks voor mij en was ik het liefst onzichtbaar. Toen destijds had ik mezelf nog niet ontwikkeld als mens: ik was jong, naïef en had weinig levenservaring. Na enkele gebeurtenissen ging ik opzoek naar wie ik was en wat ik wilde zijn. Middenin dat proces kwam ik meer te weten over astrologie en terwijl ik mezelf zo aan het vormen was, begreep ik langzaamaan steeds meer waarom ik paste bij de leeuw. Momenteel zou ik mezelf in geen enkel ander sterrenbeeld kunnen zien. Ik ben een sociale vlinder, doe me groter voor dan dat ik ben, ben creatief en eigenaardig: net als de krachtige leeuw.


Geloof je nu wel in sterrenbeelden? Ik weet het antwoord anders wel.


Astrologie


We gaan even terug naar de geschiedenis van de astrologie. Astrologie is niets liever dan een verzamelnaam voor ideeën over het verband tussen mensen en gebeurtenissen met aarde, sterren en de stand van de planeten.


Jouw sterrenbeeld is gebaseerd op het sterrenbeeld waarin de zon stond toen jij geboren werd. Door te kijken naar de standen van alle planeten inclusief de zon, zou je kunnen omschrijven wat jouw karakter is en welke specifieke trekjes jij hebt vergeleken met anderen.


Je moet natuurlijk begrijpen dat niet iedereen volledig zijn/haar sterrenbeeld is. Dit komt doordat andere planeten ook invloed hebben op jouw karakter. Er kunnen twee mensen een boogschutter zijn waarvan de één de planeet Saturnus in Maagd heeft staan, maar de ander kan diezelfde planeet in Leeuw hebben staan: met de negen planeten die wij in ons universum hebben, toont dit aan hoeveel combinaties er wel niet mogelijk zijn binnen één bepaald sterrenbeeld. Dit verklaart waarom niet iedereen met hetzelfde sterrenbeeld precies dezelfde karakter en gedragingen heeft.


Ben jij benieuwd naar jouw planeten en wat deze betekenen? De app Co-star en Sanctuary zijn zeer goed aan te raden. Het enigste wat je moet weten is jouw geboorteplaats en de tijd van geboorte en ta-da! Je eigen specifieke sterrenmap!


''Astrology is like a gateway drug to a more cosmic world view.''

Conclusie


Het is natuurlijk geheel jouw eigen keuze of je na dit artikel wel of niet wil geloven in sterrenbeelden. Iedereen heeft zijn eigen meningen en overtuigingen. Het zou zonde zijn als we alleen maar constant elkaars meningen zouden proberen te beïnvloeden. Het is toch juist mooi dat we allemaal onze gedachten de vrije loop kunnen laten gaan? De variatie aan denkwijze, meningen en overtuigingen fascineert mij iedere keer. Ik bedoel, wie wil er nou niet horen dat zijn of haar docente gelooft dat hij een vis is? of dat hij 193 jaar oud is?


Ik ben van mening dat sterrenbeelden iets van een waarheid in zich hebben. Er is dan misschien geen wetenschappelijk onderzoek met keiharde bewijzen, maar de doorgaande boeken met theorieën zijn er niet voor niets. Voor mij bestaat er een kern van waarheid doordat ik mezelf meer heb kunnen ontwikkelen tot mijn sterrenbeeld: ik heb mezelf beter leren kennen en ik begrijp nu meer waarom ik soms op een bepaalde manier reageer.

Overigens geldt dit ook voor mijn vrienden en familie. Ik zie nu waarom ik met bepaalde mensen beter kan opschieten dan anderen en ik begrijp nu ook hoe andere mensen met een bepaald sterrenbeeld in elkaar zitten. Je ziet tot wie je makkelijker toetrekt en hoe je een eventuele relatie met iemand zou kunnen verbeteren.


IMG_20200621_211202_725.jpg

Hi, thanks for stopping by!

Neem rustig een kijkje op mijn website!

Let the posts
come to you.

Thanks for submitting!

  • Instagram
  • Pinterest
bottom of page