top of page

Mijn perfecte haarroutine

Van krullen, naar stijl en golvend haar. Iedereen heeft een eigen haarsoort, haarstructuur en haarkleur. Het kan niet op met de diverse combinaties aan haren.


Ik heb nogal een geschiedenis met mijn eigen haren. Van kleine krulletjes die uitgroeide tot stijl haar. Na enkele jaren is dat gaan veranderen tot golvend haar en soms zélfs krullen!


Maar hoe ga je het beste om met je haren? Voor mij was het nogal een zoektocht en dat zal het waarschijnlijk ook voor jou zijn. Benieuwd naar mijn huidige haarroutine? Lees dan verder!





Als allereerst is het belangrijk om te weten dat niet alles voor iedereen even effectief werkt. Iedereen heeft tenslotte een andere haarsoort die anders kunnen reageren op bepaalde middelen en producten. Mijn haarroutine hoeft dus nog niets te betekenen voor jouw haren.


Mijn routine


“Door middel van het internet, wist ik al veel meer waarnaar ik moest zoeken. Lang leven de reviews!”

Vroeger hoefde ik niet zo veel te doen voor mijn haren. Mijn haar was zo stijl als wat. Even een shampoo en een conditioner door de haren heen was meer dan genoeg.


Toen ik naar de middelbare school ging, begonnen mijn haren een irritante slag te krijgen. Ik zat altijd met de gedachte waarom mijn haar niet gewoon normaal kon doen en recht kon blijven. Uiteindelijk heb ik me erbij neergelegd. Dit was het moment dat ik het beste mijn haren kon stimuleren om meer te gaan golven. Hiervoor heb ik van alles geprobeerd van vlechten tot het kopen van allerlei krulproducten, maar dat was geen tot weinig succes.


Uiteindelijk is mijn haar van nature meer gaan krullen, lucky me. Momenteel was ik mijn haren met een normale shampoo dat geschikt is voor alle haartypes. Daarna gebruik ik een speciale kopershampoo en koperconditioner om de kleur van mijn geverfde haren te onderhouden en zo lang mogelijk te laten zitten. Als finishing touch gebruik ik een haarmasker dat mijn haren zijdezacht maakt: weg met die verdomde klitten!

Ik ben er ook achter gekomen dat mijn haren minder goed reageren op zware producten als crème en olie. Het is zodanig zwaar dat mijn haar moeilijker in de krul wil. Nu gebruik ik vooral producten op waterbasis. Al deze producten heb ik via het internet, door middel van het internet wist ik al veel meer waarnaar ik moest zoeken. Lang leve de reviews! Daarnaast laat ik mijn haar op natuurlijke wijze drogen in plaats van een föhn te gebruiken. Ik merk dat mijn haren hierdoor beter gaan krullen.


Hier een aantal van mijn huidige haarproducten:








Kapper

Wie kent jouw haren beter dan jouw eigen kapper? Het is altijd slim om nog even na te vragen of hij/zij nog enige tips voor je heeft, daar zijn zij tenslotte voor opgeleid. Je zou eventueel nog één van je familieleden kunnen vragen als diegene ongeveer hetzelfde haar heeft als jij.



IMG_20200621_211202_725.jpg

Hi, thanks for stopping by!

Neem rustig een kijkje op mijn website!

Let the posts
come to you.

Thanks for submitting!

  • Instagram
  • Pinterest
bottom of page